Выпрабаванне справай. Жніўныя палеткі ААТ «Шлях новы» выпрабоўваюць новую распрацоўку гомельскіх камбайнабудаўнікоў

Хутка два тыдні, як жніўныя палеткі ААТ «Шлях новы» выпрабоўваюць новую распрацоўку гомельскіх камбайнабудаўнікоў.

Але тыдзень – гэта толькі частка рэальнага становішча рэчаў. Эксперыментальны збожжаўборачны камбайн вытворчасці ААТ «Гомсельмаш» пазнаёміўся з палямі «Шляху новага» год назад. З той жа нагоды, у аналагічных абставінах і ўсё тым жа спецыялістам –
вадзіцелем-выпрабавальнікам завода Яўгеніем Ігнатавым (на здымку) за рулявой калонкай. Летась камбайн выступаў пад некалькі іншым мадыфікацыйным абазначэннем – GS-19. На працягу года мелі месца заводскія дапрацоўкі, ухіленне «вузкіх» месцаў, выяўленых у тым ліку і падчас работы ў ААТ «Шлях новы», прайшоў свайго роду рэбрэндынг, у выніку чаго збожжаўборачная машына атрымала на фасад індэкс GR-700, пад якім і сустрэла жніво-2022.
Узгадваючы мінулагоднюю ўборачную работу гамяльчан, у «Шляху новым» не шкадуюць добрых слоў і яскравых характарыстык. Маўляў, камбайн значна дапамог гаспадарцы справіцца з уборкай каласавых збожжавых, а затым, пасля пэўнага перапынку, калі падышла чарга, істотна дапамог і ў абмалоце кукурузнага зерня. За сезон напружанай работы нічога сур’ёзнага з тэхнікай не здарылася – ні аднаго сістэмнага адказу, ніякіх сур’ёзных паломак.
Лацінскае R у новым абазначэнні, верагодна, сведчыць аб тым, што ў камбайне выкарыстаны спосаб абмалоту, напрыклад, коласа. І гэта адно з прынцыповых адрозненняў машыны ад сваіх папярэднікаў.
– Шырыня жняяркі складае сем з паловай метраў, многія вузлы камбайна прыводзяцца ў дзеянне пры дапамозе гідраматораў. Відавочна, што яго гідраўлічная сістэма больш складаная, чым у машын-папярэднікаў, – дапаўняе галоўны інжынер ААТ «Шлях новы» Артур Каваленка.
Другі прыезд ужо дапрацаванага камбайна адбыўся ў пазамінулы чацвер. Пасля пераначоўкі на машынным двары гаспадаркі, ранішняй запраўкі і правядзення ўсіх неабходных у такім выпадку тэхрэгламентаў пачалася яго жніўная вахта на навасёлкаўскіх палях – ужо амаль два тыдні работы, дзясяткі гектараў абмалочаных палёў, многія тоны намалочанага збожжа.
– Шлях з Гомеля ў Навасёлкі машына пераадолела, што называецца, сваім ходам. Транспартная скорасць камбайна складае прыкладна 27 кіламетраў за гадзіну. Дарога не блізкая, на яе мы патрацілі каля
19 гадзін. Ніякіх здарэнняў, выпадкаў адказу тэхнікі ў дарозе адзначана не было. Усё прайшло, як і павінна, –
узгадвае Артур Каваленка, які ўвесь гэты шлях знаходзіўся побач з вадзіцелем-выпрабавальнікам ААТ «Гомсельмаш» Яўгеніем Ігнатавым.
А другое на навасёлкаўскіх землях жніво для Яўгенія праходзіць звычайна-будзённа. Палявая спецыфіка работы мяркуе раннія пад’ёмы і амаль што начныя адбоі, палявыя абеды-вячэры. Пражывае камандзіраваны ў наш раён гомельскі спецыяліст у ляхавіцкай гасцініцы, працуе ў тандэме з камбайнерам Сяргеем Халамавым. Аплата працы – здзельна-прэміяльная, як і ў іншых, занятых на камбайне ў «Шляху новым» работнікаў.
– Што заробіць – яго. А працуе Жэня многа і выключна добра. Калі для некаторага з нашых камбайнаў узнікае неабходнасць рамонту ў палявых умовах – не стаіць назіральнікам. Можа даць слушную параду, а, калі трэба, думаю, не адмовіцца і ўзяць у рукі гаечны ключ. Спецыяліст і чалавек ён што трэба, – характарызуе гамяльчаніна галоўны інжынер сельгаспрадпрыемства.
Іван КАВАЛЕНКА.