На «зебры» і далей. «ЛВ» пацікавіўся ў землякоў , як зрабіць дарогі больш бяспечнымі
У снежні мінулага года суд Ляхавіцкага раёна ўпершыню канфіскаваў у даход дзяржавы легкавы аўтамабіль, пры гэтым яго ўладальнік быў на год абмежаваны ў волі і пазбаўлены права кіравання ўсімі відамі транспартных сродкаў тэрмінам на 5 гадоў. Да таго ж яму быў прызначаны штраф у памеры 39 мільёнаў рублёў за паўторнае на працягу года кіраванне аўтамашынай у стане алкагольнага ап’янення. Хочацца верыць, што судовы працэс, на які былі запрошаны і некаторыя з правапарушальнікаў (вадзіцелі, затрыманыя аўтаінспектарамі за “нецвярозую” язду), стаў для многіх своеасаблівай навукай.
Тым не менш, сёлета за 8 месяцаў затрыманы 88 нецвярозых вадзіцеляў. За перавышэнне дазволенай скорасці да адміністрацыйнай адказнасці прыцягнуты 1934 вадзіцелі, за парушэнне ПДР – 915 пешаходаў.
З 28 ліпеня ў рэспубліцы чарговы раз стала больш жорсткай адказнасць за парушэнне правілаў дарожнага руху. У тым ліку — за перавышэнне скорасці, зафіксаванае спецыяльнымі тэхнічнымі сродкамі, якія працуюць у аўтаматычным рэжыме. Штрафы, дарэчы, будуць адрознівацца ад тых, што накладаюцца за парушэнні, якія фіксуе супрацоўнік ДАІ.
У адпаведнасці з папраўкамі, з’явіліся штрафы і за “пагоню”. Ігнараванне вадзіцелем патрабаванняў супрацоўніка ДАІ аб спыненні цяпер караецца штрафам ад 2 да 8 БВ, неаднаразовае наўмыснае непадпарадкаванне патрабаванням аб спыненні пагражае штрафам ад 3 да 10 БВ або пазбаўленнем права кіравання транспартным сродкам на тэрмін да 6 месяцаў. Закон замацаваў адказнасць уласніка транспартнага сродку (а не вадзіцеля) за парушэнне правілаў прыпынку і стаянкі, зафіксаваныя ў аўтаматычным рэжыме.
Усе ведаюць, што парушэнне правілаў дарожнага руху да дабра не даводзіць. Але амаль кожны з нас хоць раз у недазволеным месцы перайшоў вуліцу, перавысіў скорасць…
“ЛВ” спытаў у землякоў, што неабходна, каб і пешаходы, і вадзіцелі выконвалі правілы дарожнага руху?
Ніна БУЛАТАЯ, жыхарка аграгарадка Жарабковічы:
– Нягледзячы на 17-гадовы вадзіцельскі стаж, заўсёды лічу транспартны сродак вельмі небяспечным. І як вадзіцель, і як пешаход правілы дарожнага руху выконваю строга. Не разумею маці, што пераходзіць вуліцу з каляскай, а ў вушах у яе навушнікі. Пра якую пільнасць і ўважлівасць тут можна гаварыць? Толькі асцярожнасць, высокая дысцыплінаванасць кожнага з удзельнікаў дарожнага руху забяспечаць парадак на праезнай частцы.
Яўгеній БЕЦЬКА, наладчык абсталявання завода “Металапластмас”:
– Праблема ў тым, што зараз усе кудысьці спяшаюцца. Дзіця нечакана выбягае на дарогу, вадзіцель імчыць на вялікай скорасці, пры гэтым размаўляе па тэлефоне. Лічу, што з першых крокаў жыцця малых трэба вучыць азам бяспекі, пастаянна на гэта звяртаць увагу. І самім паказваць толькі станоўчы прыклад.
Леанід ДУБІНА, брыгадзір паляводчай брыгады СВК “Ляхавіцкі”:
— Бывае, што з-за бесклапотнасці пешахода пакутуе вадзіцель. Першыя часта ведаюць свае правы, а не абавязкі. Дысцыпліна і адказнасць усіх удзельнікаў дарожнага руху – галоўная ўмова бяспекі. Дзейсным “выхаваўчым” сродкам з’яўляецца для многіх штраф.
Фёдар ШПАК, вадзіцель аддзела адукацыі, спорту і турызму райвыканкама:
– 30 гадоў за рулём. Мае пасажыры – дзеці. Гэтым усё сказана. Веданне і выкананне правілаў лічу залогам бяспекі і вадзіцеляў, і пешаходаў. Тым больш, што колькасць аўтамабіляў на нашых дарогах штогод павялічваецца. Акрамя страху перад штрафам павінна быць адказнасці за свае паводзіны на дарозе. А яна выхоўваецца не толькі ў аўташколах, але і ў кожнай сям’і.
Здараюцца аварыйныя сітуацыі на дарогах і з-за невялікага вадзіцельскага вопыту. Павелічэнне тэрміну практычнага навучання ваджэнню ў аўташколах спрыяла б адпрацоўцы навыкаў ваджэння.
Юрый МАЛЕВІЧ, начальнік АДАІ РАУС:
– Нізкая дысцыпліна – галоўная прычына большасці ДТЗ.
Калі намаляваць агульны “партрэт” сучаснага дарожнага парушальніка, гэта будзе малады чалавек да 30 гадоў. Часцей за ўсё ў стане алкагольнага ап’янення, не пазначаны святлоадбівальнымі элементамі.
Для бяспекі неабходны, у першую чаргу, усведамленне адказнасці за свае ўчынкі і ўзаемапаважлівыя адносіны ўдзельнікаў руху. Мае значэнне і памер штрафу. Менавіта ён прымушае некаторых вадзіцеляў прызадумацца.