Класны раман
Настаўніцы пачатковых класаў СШ № 2 Таццяне Бохан цяжка акрэсліць мяжу паміж работай і асабістым жыццём. Школа за чвэрць стагоддзя стала для яе другім домам, ладам жыцця. На справе раман Таццяны Энвераўны са сваёй школай доўжыцца намнога больш: з таго моманту, як калісьці ўручыла кветкі першай настаўніцы.
Звініць званок з урока, і яе пачаткоўцы збіраюць у партфель сшыткі і падручнікі. А педагог ужо будуе план заўтрашніх заняткаў: праверыць сшыткі, скласці новую фізкультмінутку і шмат чаго яшчэ, каб яе хлопчыкам і дзяўчынкам было і пазнавальна, і цікава.
– Ключык да сэрцаў рабят можна падабраць толькі шчырымі адносінамі. Для любога педагога вельмі высокая ацэнка, калі дзіця можа без усякіх умоўнасцяў падзяліцца праблемамі і радасцямі, спытаць параду ці папрасіць аб дапамозе, – пераканана Таццяна Бохан.
Яна ўпэўнена, што адна з галоўных задач настаўніка – стварыць для вучня сітуацыю поспеху, падтрымаць яго веру ва ўласныя сілы, сфармуляваць заданне так, каб яно настройвала на даследаванне.
У аснове яе дзейнасці – тэхналогіі праблемнага навучання: не даваць гатовыя адказы, а падштурхоўваць дзяцей да іх пошуку.
Два гады назад даследчая работа вучня Таццяны Энвераўны на раённай канферэнцыі заняла першае месца, на абласным этапе – другое (на рэспубліканскім узроўні пачаткоўцы не прэзентуюць свае веды).
Выразны штрых сямейнай захопленасці педагогікай: дочкі Таццяны Бохан Ганна і Марыя вучацца на трэцім курсе педуніверсітэта імя Максіма Танка. Перад іх вачамі заўсёды быў штодзённы прыклад: мама, якая самааддана любіць прафесію, школу, дзяцей.
Энергічны і надзвычай таленавіты чалавек, Таццяна Энвераўна паспявае многае: з задавальненнем спявае ў хоры настаўнікаў, піша вершы, сцэнарыі, рыхтуе з калегамі школьную каманду КВЗ. А ўдзел у раённым конкурсе прафесійнага майстэрства “Настаўнік года” лічыць своеасаблівым выпрабаваннем, экзаменам на прафпрыгоднасць.
Наталля ПЕРАПЕЧКА.
Фота СЯргея ВАРАНОВІЧА.
Очень рада успехам своей сестрички — человека творческого, неравнодушного к своей работе! Не сомневаюсь в её победе.