Экспартныя варыяцыі
У чэрвені-ліпені Ляхавіцкі лясгас плануе выйсці са сваёй прадукцыяй на міжнародную арэну. Новыя замежныя рынкі збыту – выдатная магчымасць зарабіць валюту і ўмацаваць фінансавы стан прадпрыемства.
Намеснік старшыні райвыканкама Андрэй Навагран расказаў, што адзін з ключавых паказчыкаў сацыяльна-эканамічнага развіцця раёна – экспарт тавараў сёлета выконваецца: за 4 месяцы склаў 109,1 працэнта пры заданні 103,4 працэнта. Сальда паміж экспартам і імпартам станоўчае.
Не толькі маркетынгавая дзейнасць прадпрыемстваў-экспарцёраў уплывае на такі вынік. У раёне распрацавана і рэалізуецца праграма, уякой прадугледжаны канкрэтныя дзеянні, штодатычацца, напрыклад, дыверсіфікацыі экспарту, наменклатуры тавараў і геаграфіііх пастаўкі.
За межамі нашай краіны сваіх пакупнікоў знайшлі больш за 20 прадпрыемстваў Ляхавіччыны. За 4 месяцы яны прадалі замежным пакупнікам тавараў на 8,8 мільёна долараў, што амаль на 6,7 працэнта больш, чым за аналагічны перыяд мінулага года.
Асноўны раённы экспарцёр – ТАА “Мясакамбінат Ляхавічы”: прадукцыя прадпрыемства складае амаль трэць ад агульнага раённага экспарту. Пакуль мясакамбінат адпраўляе яе выключна ў Расію, але ў бліжэйшых планах пашырэнне экспартных накірункаў.
Тухавіцкі брыкет за якасць і прымальны кошт даўно аблюбавалі не толькі ў Беларусі, але і ў іншых краінах. Сёлета за першы квартал торфабрыкетны завод “Ляхавіцкі” адправіў у восем краін Еўропы (пераважная большасць прадукцыі паехала ў Швецыю, Расію і Польшчу) амаль 18 тысяч тон брыкету на 790 тысяч долараў. І гэта 129 працэнтаў да першага квартала 2018 года.
Вытрымлівае канкурэнцыю на замежных рынках і ТАА “Ляхавічыдрэў Экспарт”. Зборныя канструкцыі тутэйшай вытворчасці знаходзяць пакупнікоў у Польшчы,Германіі, Іспаніі.
З нядаўняга часу Ляхавіцкі малочны завод выпускае масла пад вядомым брэндам “Прэзідэнт”, якое пастаўляецца ў Расію.
Экспартную дынаміку дэманструе і ТАА “Фермент”. Калі раней прадукцыя Ляхавіцкага кансервавага завода трапляла ў краіну-суседку праз фірмы-пасрэднікі, то зараз наладжаны прамыя пастаўкі.
Значны экспартны патэнцыял і ўЛяхавіцкага льнозавода. Стасункі з замежнымі партнёрамі з Літвы і Кітайскай Народнай Рэспублікі, Расіі, Чэхіі маглі быць больш выніковымі, калі б прадпрыемства больш настойліва працавала над паляпшэннем сыравіннай базы. Прапаноў на набыццё льнопрадукцыі хоць адбаўляй. А пакуль маем, што маем. Трэць працэнтаў прадукцыі, вырабленай на заводзе, экспартуеццаў Кітай. Такое супрацоўніцтва прынесла прадпрыемству сёлета за 4 месяцы за 157 тысяч долараў, усяго за гэты час заводэкспартаваў 319 тон ільнопрадукцыі на 23 тысячу долараў.
Галіна КАНЬКО.