Святая да музыкі любоў. У сценах касцёла Святых апосталаў Пятра і Паўла ў Мядзведзічах працягваецца фестываль арганнай музыкі

У гэтым годзе першыя фестывальныя акорды прагучалі ў Мядзведзічах 2 ліпеня. Працяг здарыўся амаль праз два тыдні. У мінулую суботу клавішна-духавы інструмент праверылі на гучанне пяцікурснікі Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі Аляксандр Мігура, Анастасія Трапянкова і Анастасія Бруянкова. Наперадзе ў іх яшчэ год студэнцтва. Але, мяркуючы па віртуознасці «здабывання» гукаў пры дапамозе арганнай сістэмы, вучнямі даўно не з’яўляюцца.

Анастасія Бруянкова, Анастасія Трапянкова, Аляксандр Мігура.


За дзясятак хвілін да пачатку, пакуль слухачы прыбывалі і ўладкоўваліся для канцэрта пад зводам касцёла, Аляксандр і Анастасія расказалі, што з гэтым касцёлам і ўсталяваным тут арганам сустракаюцца ўпершыню. Пра існаванне інструмента звесткі мелі, ведалі, што рамантычны, па іх словах, арган з’яўляецца адзіным работы майстра Пятра Вайцяховіча ў Беларусі.
– Вызначаецца прыгожым тэмбрам, здольны выдаваць багатую палітру гукаў. Для нас паспрабаваць сябе ў ігры на інструменце 1912 года з’яўляецца добрай і вельмі цікавай практыкай, новым вопытам. Больш старадаўнія арганы ёсць у Гродне, Пінску, але выраблены названым спецыялістам, наколькі ведаем, адзіны ў краіне, – адзначылі музыканты.
На пытанне, на што звярнуць увагу, на чым засяродзіцца падчас канцэрта, параілі ні аб чым не думаць, дазволіць сабе пачуццё лёгкага ўнутранага расслаблення, заспакоенасці. Калі спецыяліст і музыка незнаёмыя, лепш за ўсё слухаць сэрцам. Іменна так ёсць верагоднасць атрымаць шчырае задавальненне ад канцэрта.
У канцэрце прагучалі творы нямецкіх кампазітараў Дзітрыха Букстэхудэ і Эрнста Рыхтара, французскага аўтара Сезара Франка. Акорды транс-
фармаваліся ў магутныя хвалі гукаў. Імі не толькі поўніцца зала ад падлогі і да самых зводаў культавай пабудовы, момантамі ўзнікаў настрой уласнага
ўдзелу – твайго палёту ў асярод-
дзі бяскрайняга акіяна гукаў.
Слухачоў было нямала.Некаторыя пажадалі слухаць старадаўні арган, выкананне майстроў-інструменталістаў стоячы. Не забываючыся пры гэтым пра апладысменты – выразныя, шчырыя і ўдзячныя.

Іван КАВАЛЕНКА.
Фота аўтара.